Що таке CMYK та як ця система застосовується
Одним із найважливіших критеріїв поліграфічних виробів, особливо тих, що є носіями реклами, є кольорова гама.
Дослідження фахівців довели, що барви й відтінки здатні формувати емоційний стан людини, впливати на її поведінку та вчинки. А провідні маркетологи стверджують, що колір є дієвим методом створення іміджу бренду, формування корпоративного стилю. Саме тому значну роль відіграє колір фірмової символіки, наприклад, на упаковці товару.
У цій статті ми розкажемо про колірну модель, що вважається ефективною для оформлення поліграфічної продукції рекламної специфіки. Такій популярній модифікації, що отримала назву CMYK, віддають перевагу дизайнери нашої компанії DP Ukraine під час розробок індивідуальних проектів.
Поняття, пояснення терміну
Колірну модель CMYK використовують в поліграфії найчастіше.
Розшифровується відповідна абревіатура, що означає чотирьохколірний друк, назвами барв, які входять до відповідного спектру. Так, початкова літера С означає колір голубий (англійською cуan), проміжними буквами М та Y (magenta і yellow) позначаються пурпурний та жовтий відтінок відповідно, а заключна літера K позначає фарбу чорну, що завершує слово black. Саме завдяки присутності хроматичного чорного кольору різнобарвні друковані зображення відповідної гами набувають оптимальної насиченості й контрастності.
За допомогою цих усього чотирьох кольорів, шляхом їх змішування в різному відсотковому співвідношенні, можна отримати безліч унікальних барв, соковитих відтінків та м’яких напівтонів – і для нас це звичайна, буденна практика, позбавлена будь-якої магії.
Отримана шляхом друку картинка в даному випадку є сукупністю точок чотирьох кольорів спектру CMYK. Відсоток застосування кожної барви визначає щільність розташування цих крапинок. Якщо вони розташовані впритул одна до одної, колір зливається й візуально сприймається як конкретний, потрібний відтінок.
Особливості використання колірної моделі CMYK
Професійна робота з відповідною моделлю передбачає врахування багатьох нюансів та дотримання ряду правил.
Найважливіші моменти цього процесу висвітлені в поданому нижче переліку.
1. Слід брати до уваги, що специфіка відтворення кольору, зокрема його яскравість, певною мірою залежить від матеріалу, який обробляється друком. Тому об’єктивно кращим, реалістичним варіантом демонстрації проекту виробу замовнику є не картинка на екрані, яка зображує розроблений поліграфічний продукт, а його готовий пробний взірець.
2. Задавати для промислового друку параметри відсоткового співвідношення фарб колірної моделі CMYK потрібно ідеально точно. З цим завданням здатен впоратися тільки досвідчений та професійно компетентний оператор верстатного обладнання.
3. Перевищення відсоткового співвідношення всіх чотирьох фарб може призвести до змазування картинки або до проходження фарбувальних засобів на інший бік паперу чи картону. Якщо шар фарби надто товстий, є ризик забруднення наступного аркушу, бо барвник не встигне висохнути. Нашим спеціалістам, які розробляють макети, відомо, що кольоровий друк даної моделі базується на чотирьох базових відтінках, і щоб отримати потрібний тон, слід використовувати всі ці фарби в конкретних, чітко визначених пропорціях.
4. Кращим варіантом для друку блоків текстів або дрібних деталей оформлення поліграфічного виробу буде один колір у чистому вигляді. Змішувати відтінки небажано – тоді букви можуть зміщуватись й виглядати розпливчасто. Мається на увазі малорозмірний шрифт до 6 pt.
5. Фахівці радять одразу розробляти макети, що плануються для друку, по технології CMYK. Якщо, наприклад, для проекту була використана альтернативна модель RGB, а потім її перевели в CMYK, найімовірніше, зображення будуть суттєво відрізнятись.
Прийнятною й дуже поширеною альтернативою чотириколірної моделі є Pantone – цей варіант палітри, що полягає в стандартизації системи визначення й підбору кольорів, нашими дизайнерами також використовується часто.
Якщо ви хочете отримати відповідні міжнародним стандартам поліграфічні продукти з якісним, естетичним та продуманим з точки зору маркетингу кольоровим оформленням, замовте їх у нас. Звертайтесь – ми врахуємо всі ваші побажання, а також приємно здивуємо оперативністю професійно виконаної роботи й демократичною ціновою політикою!
- Види поліграфічного оздоблення картонної упаковкиПро актуальні класичні й новітні технології оздоблення високоякісної картонної упаковки, на виготовленні якої уже багато років спеціалізується компанія DP Ukraine, ми розкажемо в цій статті.Види поліграфічного оздоблення картонної упаковки
- Види картонної упаковки за конструкцієюЦя стаття познайомить читачів із найбільш відомими видами упаковок із картону, які виробляються в цехах компанії «DP Ukraine» й користуються підвищеним попитом. Прочитавши текст, ви також дізнаєтесь про елементи, характерні для пакувальних коробок певної видової належності, та оптимальні можливості їх використанняВиди картонної упаковки за конструкцією